Je bent hier: Home > Nieuws > Orange reageert op DIGI met goedkopere Hey!-formules

Orange reageert op DIGI met goedkopere Hey!-formules

Orange reageert op DIGI met goedkopere Hey!-formules

14 februari 2025 - door Redactie

Orange Belgium schakelt een versnelling hoger in de strijd tegen prijsbreker DIGI. Met zijn tweede merk Hey! verlaagt het telecombedrijf de tarieven om direct te concurreren met de spotgoedkope abonnementen van de nieuwe speler op de Belgische markt.

Hey! vs. DIGI: wie biedt de scherpste deal?

DIGI zorgde in december voor opschudding door een mobiel abonnement van slechts € 5 per maand te lanceren, inclusief:

Onbeperkt bellen en sms’en
15 GB mobiele data
Scherpe tarieven buiten de bundel: slechts €0,60 per extra GB

Orange reageert nu met een identiek aanbod via Hey!:

🔸 €5 per maand voor onbeperkt bellen, sms’en en 15 GB data
🔸 Belangrijk verschil: extra verbruik kost fors meer. Hey! rekent €0,01 per MB aan, wat neerkomt op €10 per extra GB - ruim 16 keer duurder dan bij DIGI.

Klanten die hun dataverbruik onder controle houden, kunnen met Hey! dus een goedkoop alternatief vinden. Maar wie regelmatig buiten zijn bundel surft, is bij DIGI beter af.

Sterke groei bij Orange, maar DIGI-impact nog niet zichtbaar

Orange Belgium publiceerde recent zijn jaarcijfers, waaruit blijkt dat het telecombedrijf in 2024 groeide tot 3,47 miljoen mobiele klanten, een stijging van 4,4% ten opzichte van 2023. Zowel het hoofdmerk Orange als het B-merk Hey! boekte groei, al speelt het "DIGI-effect" hierin nog geen rol.

Waar Orange een troef in handen heeft, is zijn uitgebouwde vaste netwerk. Dankzij de Love-packs kunnen klanten een mobiel abonnement bundelen met vast internet en tv, wat voor veel consumenten een besparing oplevert. Bundelkortingen blijven een sterkte van Orange, die DIGI voorlopig niet kan evenaren.

DIGI loopt achter op vaste diensten

Hoewel DIGI zich opwerpt als de goedkoopste telecomspeler, heeft het nog beperkingen:

🚧 Beperkte glasvezelinfrastructuur – Momenteel enkel in delen van Brussel beschikbaar.
📺 Nog geen televisieaanbod – Een compleet pakket zoals Orange's Love-packs is nog niet mogelijk.
🌍 Geen nationale dekking – Voor mobiele connectiviteit leunt DIGI nog deels op het netwerk van Proximus.

Toch is de impact van DIGI nu al duidelijk: de komst van een vierde speler bevestigt dat Belgen jarenlang te veel betaalden voor hun mobiele abonnementen.

Met Hey! zet Orange zich scherp in de markt, maar de grote vraag blijft: blijft de telecomprijsrevolutie doorgaan, of zal de concurrentie straks weer afnemen?


Laatste artikels over Telecom

Turbulente start voor DIGI Belgium

12 maart 2025

De nieuwe telecomspeler DIGI Belgium kampt met grote uitdagingen. Slechts enkele maanden na zijn lancering worden er al betalingsproblemen, vertragingen in de uitrol van het netwerk en massale ontslagen gemeld.


Proximus wint 30.000 mobiele klanten en lanceert nieuw pakket

04 maart 2025

Proximus heeft in het vierde kwartaal van 2024 opnieuw een stevige groei laten zien in het aantal mobiele klanten. De telecomoperator wist 30.000 nieuwe mobiele klanten aan te trekken, ondanks de komst van concurrent DIGI, die in december op de Belgische markt verscheen.


DIGI breekt telecommarkt open met spotgoedkope abonnementen

01 februari 2025

De Belgische telecommarkt heeft er een nieuwe prijsbreker bij. DIGI, de vierde nationale telecomoperator, zet de concurrentie onder druk met ongezien lage tarieven.