Je bent hier: Home > Nieuws > Proximus wint 30.000 mobiele klanten en lanceert nieuw pakket

Proximus wint 30.000 mobiele klanten en lanceert nieuw pakket

Proximus wint 30.000 mobiele klanten en lanceert nieuw pakket

04 maart 2025 - door Redactie

Proximus heeft in het vierde kwartaal van 2024 opnieuw een stevige groei laten zien in het aantal mobiele klanten. De telecomoperator wist 30.000 nieuwe mobiele klanten aan te trekken, ondanks de komst van concurrent DIGI, die in december op de Belgische markt verscheen.

Volgens Proximus was er aanvankelijk een lichte piek in het aantal klanten dat overstapte naar andere providers, maar dit effect bleek van korte duur.

Groei in vast internet, verlies in tv en vaste telefonie

Naast mobiele groei zag Proximus ook een toename van 14.000 klanten voor vast internet. Dit werd mede gedreven door de uitbreiding van het fiber-netwerk, dat tegen eind december 2.224.000 woningen bereikte.

Niet alle segmenten deden het echter even goed. De trend van "cord-cutting" - waarbij consumenten traditionele tv-abonnementen vervangen door streamingdiensten - zorgde voor een nettoverlies van 7.000 tv-abonnementen. Vaste telefonie zag een nog sterkere daling, met 40.000 opzeggingen, door de overstap naar gsm-only oplossingen.

Nieuw Flex+ pakket: gepersonaliseerd en sneller internet

Om zich te wapenen tegen de concurrentie introduceerde Proximus gisteren zijn nieuwe Flex+ pakketten:

Fiber-internet thuis
Supersnelle 5G-mobiele verbindingen
Wi-Fi 6 en Wi-Fi 6E voor een betere dekking in huis

Het Flex+ model biedt maximale personalisatie: klanten kunnen hun pack op maat samenstellen door mobiele abonnementen, tv via Pickx, een vaste lijn of Wi-Fi Boosters toe te voegen.

En als extra: gratis AI-zoekmachine

Om zich te onderscheiden, biedt Proximus alle bestaande en nieuwe klanten - inclusief kleine ondernemingen - één jaar gratis toegang tot Perplexity Pro.

Deze AI-gestuurde zoekmachine levert transparante en nauwkeurige informatie met bronvermeldingen, waardoor het risico op desinformatie afneemt. Hiermee zet Proximus zichzelf niet alleen neer als telecomaanbieder, maar ook als innovator op het gebied van digitale diensten.


Laatste artikels over Telecom

Turbulente start voor DIGI Belgium

12 maart 2025

De nieuwe telecomspeler DIGI Belgium kampt met grote uitdagingen. Slechts enkele maanden na zijn lancering worden er al betalingsproblemen, vertragingen in de uitrol van het netwerk en massale ontslagen gemeld.


Orange reageert op DIGI met goedkopere Hey!-formules

14 februari 2025

Orange Belgium schakelt een versnelling hoger in de strijd tegen prijsbreker DIGI. Met zijn tweede merk Hey! verlaagt het telecombedrijf de tarieven om direct te concurreren met de spotgoedkope abonnementen van de nieuwe speler op de Belgische markt.


DIGI breekt telecommarkt open met spotgoedkope abonnementen

01 februari 2025

De Belgische telecommarkt heeft er een nieuwe prijsbreker bij. DIGI, de vierde nationale telecomoperator, zet de concurrentie onder druk met ongezien lage tarieven.