08 september 2015 - door Redactie
Een verzekeraar is wettelijk verplicht om binnen de 3 maanden te reageren op elke aangifte van een schadegeval.
Veel consumenten klagen over de traagheid waarmee schadegevallen afgehandeld worden. Wettelijk gezien is het echter zo dat een verzekeraar verplicht moet reageren binnen de 3 maanden na jouw aangifte. Doet de verzekeraar dit niet, dan heb je vanaf dan recht op een schadevergoeding die oploopt tot 250 euro per dag vertraging.
Zo heeft Touring Verzekeringen voor een schadegeval uit 2009 een schadevergoeding van 20 750 euro moeten betalen omdat ze de wettelijke termijn met 83 dagen hadden overschreden. De verzekeraar drukt op het hart dat dit voortaan niet meer kan gebeuren. De informaticatoepassingen werden aangepast zodat dossiers sneller bij de juiste beheerders terecht komen.
27 september 2023
Met Belfius Direct Verzekeringen ontstaat een nieuw merk dat inspeelt op consumenten die online een verzekering willen afsluiten.
01 mei 2023
Vanaf volgend jaar zal je wanneer je maar wil een verzekering kunnen opzeggen. Nu moet dat nog drie maanden voor de vervaldag.
19 januari 2023
In België blijft de traditionele makelaar de populairste manier om een verzekering af te sluiten.
06 december 2022
Door de hoge inflatie zal ook de premie van de brandverzekering volgend jaar met meer dan 10% stijgen.
08 mei 2022
De ziekteverzekeraar Alan haalt 183 miljoen euro op om zijn verdere groei te financieren.
20 februari 2022
Storm Eunice passeerde op vrijdag het land en op zondag worden er al nieuwe stevige rukwinden verwacht.
24 januari 2022
Uit een onderzoek van de verzekeraar Corona Direct blijkt dat bij 40% van de mensen de wagen vaker in de garage blijft staan.
09 september 2021
De enorme wateroverlast tussen 14 en 16 juli van dit jaar zorgde voor veel schade. De Vlaamse Regering en de verzekeraars zorgen er samen voor dat iedereen volledig vergoed zal worden.