05 oktober 2020 - door Redactie
Je website is vaak het eerste echte contactpunt tussen een prospect en je bedrijf.
Je website is een virtuele etalage waar bezoekers alles over de producten of diensten die je aanbiedt, kunnen lezen.
Het is belangrijk dat je een website creëert die voor zoveel mogelijk mensen en een zo breed mogelijk publiek toegankelijk is om zo hoog mogelijke conversies te genereren.
Hier zijn enkele manieren waarop je je website kunt aanpassen zodat die voor meer bezoekers toegankelijk is.
Een manier om je website zo aan te passen dat hij toegankelijk is voor alle bezoekers is het creëren van een meer visuele ervaring. Je gebruikt minder tekst en spitst je toe op het visuele aspect. Gebruik meer foto's, diagrammen en video's om je producten en diensten te laten zien. Op die manier hou je je bezoekers langer op je site.
Je website vertalen in meerdere talen verhoogt natuurlijk de kans dat je bezoekers uit andere landen krijgt. Indien mogelijk moet je bedrijf zelfs overwegen om websites, pagina's of portals voor verschillende landen en regio's aan te maken. Een persoonlijk en meer lokaal contact met je bezoekers heeft een positief effect op conversies.
Een andere manier om ervoor te zorgen dat je website op maat wordt gemaakt voor alle soorten bezoekers is het aanstellen van professionals die je product of dienst aan je prospecten in hun eigen taal kunnen voorstellen. Je kan bijvoorbeeld overwegen om een live chat te voorzien in verschillende talen. Het vinden van meertalig personeel is geen sinecure en je zou kunnen overwegen je te laten bijstaan door een vertaalbureau om een eerste selectie te maken.
Naast het hebben van een team dat in staat is om te communiceren met mensen van over de hele wereld, wil je je bezoekers ook de keuze geven tussen verschillende betaalmethodes. De creditcard mag dan al een populair betaalmiddel zijn, online betalen met paypal heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. Indien je geen verschillende betaalmethodes aanbiedt, loop je het risico, klanten enkel en alleen daarom te verliezen.
Een laatste belangrijke factor waar je rekening mee moet houden wanneer je producten verkoopt, is de verzendmethode. Je moet niet alleen rekening houden met de prijzen van verschillende verzendbedrijven, maar ook met de betrouwbaarheid ervan. Door ook nog eens internationale verzendopties aan te bieden, bereik je een groter publiek en kan je bedrijf sneller groeien.
07 juli 2024
De bank KBC heeft als eerste in België de nieuwe Europese betaaldienst Wero geïntegreerd in haar app.
13 januari 2024
KBC kondigt wijzigingen aan in haar zichtrekeningaanbod, met impact op zowel de KBC-Basisrekening als de KBC-Plusrekening.
07 januari 2024
De hippe onlinebank Revolut bediende Belgische klanten vooralsnog vanuit Litouwen, maar krijgt weldra een volwaarde Belgische tak.
15 september 2023
De Europese Centrale Bank (ECB) is het idee genegen om banken te verplichten om meer geldautomaten te plaatsen in België.
12 september 2023
Wie tijdelijk onder nul gaat op zijn zichtrekening, kijkt aan tegen een erg hoge intrest.
07 september 2023
De 1 miljoen klanten van bpost bank zullen vanaf volgend jaar terecht kunnen bij BNP Paribas Fortis.
09 juli 2023
Belgen beginnen vertrouwd te geraken aan het mobiel betalen met QR-codes.
08 mei 2023
Uit een onderzoek van Febelfin blijkt dat slechts 8% van de ondervraagden geen gebruik maakt van online bankieren.